Beschikbare cursussen

Een site nodig? Liefst een Wordpress site? Dan maak je er toch gewoon één? Zonder gedoe met hosting abonnementen, zonder kosten en zonder problemen. Gewoon: door gebruik te maken van Wordpress.com.

Maak een gratis account aan, en ga aan de slag. Ik laat je zien hoe het allemaal werkt. Met duidelijk uitleg, stap voor stap video's, en eenvoudige opdrachten. Voor je het weet staat je site klaar!  


Deze cursus is gratis. Hij is bedoeld om je kennis te laten maken met Wordpress, en met het Websitecollege. Deelname verplicht tot niets.




Wie zijn je bezoekers, wat interesseert ze, wat zoeken ze, wat doen ze op je site, wat waarderen ze en waar knappen ze op af? 

Dat wil je weten om je site en je marketing precies op hen af te kunnen stemmen. En daarmee succesvol te worden!

Maar hoe kom je daar achter?  Simpel! Het staat allemaal in GOOGLE ANALYTICS. En het is eenvoudig te achterhalen, als.. je weet hoe. 

Dat behandelen we dus in deze cursus. 


Wat ga je leren? Nou bijvoorbeeld: 

- Wie je bezoekers zijn, waar ze in geïnteresseerd zijn, en waar je ze dus mee kunt verleiden.

- Hoe je bezoekers op je site terecht zijn gekomen, en hoe je dus voor meer bezoekers kunt zorgen.

- Welke acties werken (uitbreiden!) en welke niet ( spaar je tijd en moeite!).

En tenslotte hoe je alles eenvoudig en overzichtelijk samenbrengt op één A4'tje. 


Na afloop heb je het dus allemaal op een rijtje, en weet je precies wat je gaat doen. En.. voor wie!



Als eigenaar van een webwinkel beschik je hoogstwaarschijnlijk over een Google Analytics account. En heb je er weinig aan. Omdat het, als je er zo in bladert, meer een onoverzichtelijke bak cijfers is, dan een helder overzicht. 

Daarom leer je in deze cursus hoe je dit oplost. Je leert selecteren, focussen en filteren, en je eindigt met precies dat overzicht dat je nodig hebt. 


We bespreken bijvoorbeeld hoe je achterhaalt: 

- Wie je bezoekers zijn, waar ze in geïnteresseerd zijn, en waar je ze dus mee kunt verleiden.

- Hoe je bezoekers op je site terecht zijn gekomen, en hoe je dus voor meer bezoekers kunt zorgen.

- Welke acties leiden tot meer omzet en welke niet.

- Welke soort producten je echt iets oplevert en welke niet


En tenslotte hoe je alles eenvoudig en overzichtelijk samenbrengt op één A4'tje, dat je echt gaat helpen je strategie te optimaliseren.  

Stop met gissen, start met meten!